.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمبود امکانات فوق تخصصی پزشکی در گرگان

شهرستان گرگان با وجود مرکزیت استان و دارا بودن بیش از یک چهارم جمعیت گلستان و حجم بالای مهاجر پذیری از فقدان برخی امکانات تخصصی و فوق تخصصی از جمله مرکز جراحی قلب باز، جراحی چشم، پیشرفته ترین دستگاه سنگ شکن کلیه و... رنج می برد.

هرچند برخی از این تجهیزات پیشرفته در سایر شهرستان های استان مستقر است و البته حق مسلم آنان بوده، اما می طلبد مسئولان با توجه به حجم انبوه مراجعان به مراکز درمانی گرگان، در چگونگی توزیع و تخصیص امکانات درمانی نگاه ویژه تری به مرکز استان داشته باشند.

کمبود مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی در گرگان در حالیست که کلنگ بیمارستان 200 تختخوابی صیاد شیرازی گرگان با توجه به جوابگو نبودن مراکز درمانی در مرکز استان و نیاز بیماران در سال 83 به زمین زده شد، اما تاکنون با وجود وعده های بسیار راه اندازی نشده است.

بیمارستان صیاد شیرازی، بیمارستانی است که به گفته رئیس دانشکاه علوم پزشکی استان در صورت افتتاح آن علاوه بر رفع کمبود مراکز درمانی استان از مشکلات بیمارستان 5 آذر نیز تا حدود زیادی کاسته می شود.

مستهلک بودن بیمارستان های گرگان و کمبود فضای فیزیکی، کمبود تخت و امکانات لازم در برخی بیمارستان های گرگان از مهمترین معضلات موحود استان است.

نیمی از بیمارستانهای گرگان فرسوده اند

از هشت بیمارستان موجود در گرگان بیش از نیمی از آنها فرسوده هستند و بیمارستان 5 آذر گرگان که از عمر آن بیش از 70 سال می گذرد و بیشترین مراجعات نیز در سطح استان به آن صورت می گیرد بیش از 100 تخت مازاد ظرفیت در آن قرار دارد که خود شاهدی بر این مدعاست.

یکی از مراجعان بخش اورژانس بیمازستان 5 آذر در خصوص مشکلات این بیمارستان گفت: برای عمل دست به این بیمارستان مراجعه کرده ام و پس از طی مراحل به من گفته شد که قبل از عمل باید ابتدا مشاوره پوست شوید.


این شهروند گرگانی افزود: برای مشاوره به مراکز درمانی تامین اجتماعی و... مراجعه کردم ولی در هیچ جا این مشاوره را انجام ندادند و گفتند که باید در خود بیمارستان 5 آذر این کار انجام شود.

وی افزود: الان به مدت پنج ساعت است که منتظر خالی شدن تخت هستم و با وجود اینکه فردا نوبت عمل دارم اما هنوز تختی برای بستری شدنم خالی نشده است.

یکی دیگر از مراجعان بیمارستان 5 آذرگفت: همراه بیماری هستیم که از بیمارستان دیگری به 5 آذر به منتقل شده است، اما با وجود اینکه بیمار ما در وضعیت خوبی نیست، در بیمارستان 5 آذر به ما گفته شده که فعلا تخت خالی نداریم.

یکی از مراجعان بیمارستان فلسفی گرگان نیز گفت: در این بیمارستان بیماری داشتیم که عمل جراحی انجام داده و باید به بخش منتقل می شد اما دریغ از یک پرستار که بیمار را بعد از عمل همراهی کند و در مسیر انتقال بیمار تنها یک خدمه همراه بیمار آمد.

وی افزود: این وضعیتی است که در اکثر بیمارستان های ما به چشم می خورد و در این میان این بیمار است که باید برای زتده ماندن تقلا کند.

در این میان برخی از مراجعان که بیمارشان در بیمارستانهایی چون مسعود و5 آذربستری بودند از نامطبوع بودن هوای بیمارستان و کثیف بودن بیمارستان گله مند بودند.


چهار بیمارستان جدید در گلستان افتتاح می شود

رئیس دانشکاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: دو هزار و 423 تخت در 14 بیمارستان دولتی و هفت بیمارستان خصوصی استان موجود است که در صورت افتتاح چهار بیمارستان جدید، بخش عمده ای از مشکلات کمبود تخت حل می شود.

شهریار سمنانی افزود: 512 پزشک متخصص و980 پزشک عمومی نیز به ارائه خدمات به بیماران مشغول هستند.

وی همچنین ضریب اشغال تخت فعال در استان را 78 درصد ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به قدمت بیش از 70 ساله بیمارستان های دولتی گرگان تصریح کرد: درمانگاه های دولتی استان نیز با کمبود فضای فیزیکی، پزشک متخصص و کمبود اعتبار روبرو هستند.

فرسودگی بیمارستانهای دولتی گلستان

سیاوش مقصودلو، فرسودگی و قدیمی بودن بیمارستان های دولتی گلستان را معضل فراروی نظام سلامت استان عنوان و خاطرنشان کرد: ساختار خدمت رسانی بهداشت در گرگان ضعیف است و نیاز به بازبینی و تجهیزات بهداشتی و درمانی دارد.

وی در ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده را در مرکز بهداشت استان در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به روستاییان گامی مثبت در توسعه بهداشت استان معرفی کرد.

تلاش خبرنگار مهر برای کسب نظرات مسئولان بیمارستان 5 آذر گرگان بی نتیجه ماند.

دسترسی به خدمات بهداشتی ودرمانی حق مسلم هر شهروند است و ایجاد ساختارهای مناسب برای فراهم کردن امکانات بهداشتی و درمانی از مهمترین وظایف دولت هاست.

با اینحال اما شهروندان گرگانی علیرغم خدمات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان همچنان با مشکلات بسیاری مواجه هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سحر 23 فروردين 1392
بیمارستان صیاد به خدا امکانات واسه نوزادان ندارین بچه ی من 3روز بعد تولد به خاطر مشکل تنفسی فوت کرد فرستادین بیمارستان صیاد .چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دکترای صیاد گفتن سر راه اکسیژن به مغزش نرسیده .خیلی بهم گفتن شکایت بده اما به خاطر دکتر این کار نکردم.فقط پولتون میدونید پول سزارین پرداخت کرده بودیم 1400000 .3روزم بچه تو شیشه بود 600000 تومان گرفتین ولی هیچ امکاناتی نداشتین آقام رفت مالی حساب کنه تا اون موقع حتی اون آمبولانسم خارج نکردین از در تا بچه رو زودتر برسونه بیمارستان صیاد .پولش جهنم هرچقدر میشد اما امکاناتی نداره واسه نوزادان.شما به جای من بودین چی میگفتین به مسئولان بیمارستان فلسفی.بچه اولم بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.457 seconds.